Prestatie- en sportpsycholoog Jeroen Davids

Het is weer zomertijd! Wat betekent dat ik een paar leuke aanbiedingen heb voor jullie!

Klik hier voor meer informatie!

Tegenwoordig is het leveren van prestaties een belangrijk onderdeel in zowel de sport als in het dagelijks leven. Presteren kan sterk beïnvloed worden door mentale factoren. Door middel van mentale training kan prestatie- en sportpsycholoog Jeroen Davids jou helpen het maximale uit jezelf te halen. Mentale training kan naast het verbeteren van de prestaties van sporters en coaches, ook bijdragen aan het verbeteren van de prestaties van werknemers. Ben jij benieuwd wat mentale training voor sporters of werknemers inhoudt, lees snel verder.

Presteren wordt vaak beïnvloed door mentale factoren. Door deze mentale factoren te versterken, kun jij nog beter leren presteren. Dit kun je doen door middel van mentale training. Prestatie- en sportpsycholoog Jeroen Davids biedt persoonlijke trajecten, groepstrajecten en workshops/lezingen aan. Door middel van deze trajecten zal ik jou helpen om beter te presteren.

Als je goed wilt kunnen presteren, is het ook belangrijk om je goed te voelen. Ook hier kan ik bij helpen. Door middel van gesprekken en trainingen werken we aan een hoger welbevinden. Hierbij kun je ook denken aan het verhogen van plezier in werk of sport.

Mentale training

Het mentale aspect van sport wordt vaak flink onderschat. Veel trainers, coaches en sporters focussen op fysiek, tactisch en technisch vlak tijdens een training. Het mentale aspect wordt vaak vergeten. Wanneer het mentale vlak onvoldoende getraind is, blijven de prestaties vaak achter. Dit is zonde!

Prestatie- en Sportpsycholoog Jeroen Davids helpt jou om deze mentale kwaliteiten te verbeteren. Door mentale training wordt dit mentale vlak versterkt, waardoor jij beter kan presteren.

Wanneer schakel je een sportpsycholoog in?

  1. Om jouw (mentale) doelen te bereiken.
  2. Je presteert (plots) minder goed.
  3. Je kunt bepaalde handelingen niet meer uitvoeren.
  4. Beter leren omgaan met tegenslagen (denk aan blessures, verliespartijen, frustraties, straffen, etc.)
  5. Omgaan met spanning en stress.
  6. Verbeteren van je mindset.
  7. Het verbeteren van je focus.
  8. Je behaalt geen resultaten terwijl je tijdens de training wel presteert.
  9. Om je mentaal kwaliteiten te verbeteren.
  10. Om jezelf naar een (nog) hoger niveau te tillen.
  11. Goede begeleiding tijdens het gedwongen (bijv. blessures) of ongedwongen stopproces als (top)sporter.
  12. Omgaan met frustraties op en buiten het veld.

Twijfel je of ik je kan helpen bij jouw vraag? Neem gerust contact met mij op.

Het mentale aspect van e-sport wordt vaak flink onderschat. Er wordt niet altijd rekening gehouden met de zware mentale eisen die worden gesteld aan de e-sporter. Een goede en langdurige focus is bij de e-sport belangrijk. Daarnaast kan er veel spanning of druk ontstaan door de vele kijkers die iets van je verwachten. Wanneer deze en andere mentale aspecten niet worden meegenomen in een training, blijven de prestaties achter. Dit is zonde!

Prestatie- en Sportpsycholoog Jeroen Davids helpt jou om deze mentale aspecten te verbeteren. Door mentale training wordt dit mentale vlak versterkt, waardoor jij beter kan presteren.

Wanneer schakel je een sportpsycholoog in?

  1. Om jouw (mentale) doelen te bereiken.
  2. Je presteert (plots) minder goed.
  3. Je kunt bepaalde handelingen niet meer uitvoeren.
  4. Beter leren omgaan met tegenslagen (verliespartijen, frustraties, straffen, nieuwe besturingssystemen van games etc.)
  5. Omgaan met spanning en stress.
  6. Verbeteren van je mindset.
  7. Het verbeteren van je focus.
  8. Je behaalt geen resultaten tijden wedstrijden, terwijl je wel goed presteert buiten wedstrijden om.
  9. Om je mentaal kwaliteiten te verbeteren.
  10. Om jezelf naar een (nog) hoger niveau te tillen.
  11. Omgaan met negatieve reacties van kijkers op je stream.

Twijfel je of ik je kan helpen bij jouw vraag? Neem gerust contact met mij op.

Binnen de huidige arbeidsmarkt is presteren erg belangrijk. Door de hoge prestatie eisen ontstaat er een hoge werkdruk. Door deze hoge werkdruk presteren mensen onder hun kunnen. Prestaties worden beter wanneer jij en je team zich goed voelen. Het is hierbij tevens belangrijk dat er een goede afstemming bestaat tussen je werknemers/collega’s.

Door mentale technieken toe te passen in het werkveld, voelen je werknemers zich fijner. Ze gaan beter presteren, wat veel invloed zal hebben op jouw bedrijf. Door een goede mindset en goede mentale kwaliteiten wordt de productiviteit van je team beter. Dit zorgt ervoor dat je medewerkers betere resultaten laten zien.

Wanneer schakel je een sportpsycholoog in?

  1. Je team presteert (plots) minder goed.
  2. Meer inzicht krijgen in de karaktereigenschappen van je medewerkers.
  3. Verbeteren van de samenwerking tussen of met je medewerkers.
  4. Beter leren omgaan met tegenslagen.
  5. Omgaan met spanning en stress.
  6. Verbeteren van jouw mindset.
  7. Verbeteren van jouw focus.
  8. Je medewerkers behalen geen resultaten.
  9. Om je mentaal kwaliteiten te verbeteren.
  10. Om jezelf naar een (nog) hoger niveau te tillen.
  11. Begeleiding van medewerkers tijdens ontslag of pensioen.

Twijfel je of ik je kan helpen bij jouw vraag? Neem gerust contact met mij op.

Werkwijze

Intake: Het traject begint met een intake. Aan het begin van deze intake ga ik meer uitleggen over sportpsychologie en het traject. Verder gaan we bespreken waar jij aan wil werken. Hierbij is niets te gek. Na de intake kun jij beslissen of jij samen met mij het traject wil starten.

Wanneer je na de intake besluit om de samenwerking aan te gaan, gaan we kijken hoe ik jou kan helpen. De reden dat het presteren niet altijd lukt kan voor jou, als sporter, niet altijd duidelijk zijn. Wanneer dit het geval is, gaan we samen onderzoeken waardoor deze belemmering aanwezig is. Dit onderzoek gaat vaak gepaard met vragenlijsten en observaties. Afhankelijk van jouw doel kijken we wat er nodig is.

Mentale training: Wanneer we het trainingsplan hebben opgesteld, gaan we beginnen met mentale training. Ik leer jou verschillende mentale technieken aan. Hierbij gaan we kijken welke technieken het beste bij jou aansluiten. Wil jij meer weten over specifieke technieken, dan kun je contact opnemen.

Evaluatie: Gedurende het traject evalueren we constant waar je staat en wat je nog nodig hebt om je doel te bereiken.

“The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something, you can do it, as long as you really believe 100 percent.”

Arnold schwarzenegger

“Make sure your worst enemy doesn’t live between your own two ears.”

Laird Hamilton

“Obstacles don’t have to stop you. If you run into a wall, don’t turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it.”

Michael Jordan