Mentale training voor E-sporters

Het mentale aspect van e-sport wordt vaak flink onderschat. Er wordt niet altijd rekening gehouden met de zware mentale eisen die worden gesteld aan de e-sporter. Een goede en langdurige focus is bij de e-sport belangrijk. Daarnaast kan er veel spanning of druk ontstaan door de vele kijkers die iets van je verwachten. Wanneer deze en andere mentale aspecten niet worden meegenomen in een training, blijven de prestaties achter. Dit is zonde!

Prestatie- en Sportpsycholoog Jeroen Davids helpt jou om deze mentale aspecten te verbeteren. Door mentale training wordt dit mentale vlak versterkt, waardoor jij beter kan presteren.

Wanneer schakel je een sportpsycholoog in?

  • Om jouw (mentale) doelen te bereiken.
  • Je presteert (plots) minder goed.
  • Je kunt bepaalde handelingen niet meer uitvoeren.
  • Beter leren omgaan met tegenslagen (verliespartijen, frustraties, straffen, nieuwe besturingssystemen van games etc.)
  • Omgaan met spanning en stress.
  • Verbeteren van je mindset.
  • Het verbeteren van je focus.
  • Je behaalt geen resultaten tijden wedstrijden, terwijl je wel goed presteert buiten wedstrijden om.
  • Om je mentaal kwaliteiten te verbeteren.
  • Om jezelf naar een (nog) hoger niveau te tillen.
  • Omgaan met negatieve reacties van kijkers op je stream.

Werkwijze

Intake: Het traject begint met een intake. Aan het begin van deze intake ga ik meer uitleggen over sportpsychologie en het traject. Verder gaan we bespreken waar jij aan wil werken. Hierbij is niets te gek. Na de intake kun jij beslissen of jij samen met mij het traject wil starten.

Wanneer je na de intake besluit om de samenwerking aan te gaan, gaan we kijken hoe ik jou kan helpen. De reden dat het presteren niet altijd lukt kan voor jou, als e-sporter, niet altijd duidelijk zijn. Wanneer dit het geval is, gaan we samen onderzoeken waardoor deze belemmering aanwezig is. Dit onderzoek gaat vaak gepaard met vragenlijsten en observaties. Afhankelijk van jouw doel kijken we wat er nodig is.

Mentale training: Wanneer we het trainingsplan hebben opgesteld, gaan we beginnen met mentale training. Ik leer jou verschillende mentale technieken aan. Hierbij gaan we kijken welke technieken het beste bij jou aansluiten. Wil jij meer weten over specifieke technieken, dan kun je contact opnemen.

Evaluatie: Gedurende het traject evalueren we constant waar je staat en wat je nog nodig hebt om je doel te bereiken.